נחלים בצפון - 10 המלצות צימרים אתנחתא לטיולים מרעננים ואטרקטיביים בצפון

 כשמתכננים טיול בצפון, קשה לפסוח על טיול מים מרענן.

אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות ולנצל את השפע הצפוני, היא בחירה בטיול נחלים בצפון.

הרכבנו עבורכם רשימה עם 5 נחלים מומלצים ומהנים במיוחד לכל עונות השנה. אתם מוזמנים לחווית נחלים בצפון, שכולה טבע פראי ונוף עוצר נשימה.

 

נחל עיון

 

מקורותיו של נחל עיון בעמק עיון, שבדרום לבנון. הנחל עובר ליד המושבה מטולה ונהנה מזרימה לאורך כל השנה, רבות בזכות הזרמת המים מנחל דן הסמוך. תוואי שטחו של הנחל עובר בערוץ עמוק, המתוחם על ידי קירות אבן אנכיים. הטיול בנחל מומלץ בעיקר בחודשי החורף, כאשר המים זורמים בעוצמה רבה, דבר הבא לידי ביטוי בארבעת המפלים המרהיבים, כשהבולט בהם הוא כמובן מפל התנור היפהפה. בשמורה קיימים שני מסלולים: קצר וארוך. הקצר הינו מסלול מעגלי, שתחילתו וסופו בחניון התחתון בשמורה ואילו הארוך מתחיל בחניון העליון ומסתיים בזה התחתון. לא משנה המסלול בו תבחרו, צפו לחוויה ייחודית בנוף המפלים בצפון.

 

 

 

נחל דליות

 

מסלול נחל דליות עובר בערוץ קניוני עמוק, המצוי במרכז רמת הגולן. הזרימה בנחל איתנה לכל אורך השנה ומתחזקת במיוחד בעונת הגשמים. המסלול מתחיל בשמורת גמלא ובתצפית הנפלאה שבה, המשקיפה על רמת הגולן, הכנרת, הרי הגליל והעיר הקדומה - גמלא. ניתן לשלב במסלול ביקור באתר גמלא העתיקה. הנחל עצמו מכיל מגוון אטרקציות מימיות ומרעננות, כשביניהן ניתן למצוא את מפלי נחל דליות, שהם למעשה סדרת מפלים קטנים, המאפשרים שכשוך מהנה ומרענן גם בתקופת הקיץ, מה שהופך את הנחל לפופולרי במיוחד  בקרב נחלים בצפון. בהמשכו של מסלול הנחל, הוא חובר לנחל גמלא, השוכן ממערב לו. שפכו של הנחל ממשיך לכיוון הכנרת, עד ללגונת המג'רסה, שבקרבת הכנרת ועשירה בצמחייה וחי.

 

נחל משושים

 

הנחל הארוך ביותר ברמת הגולן. הנחל מתחיל באזור היישוב עין זיוון וזורם לאורך כ- 35 קילומטרים, עד הגעתו אל בקעת בית צידא, בעלת הלגונות המאפשרות שחייה ושכשוך מרענן. משני עברי הנחל קיימים קירות הבנויים מעמודי בזלת מרובעים וייחודיים, המעניקים לנחל את שמו. למבקרים בנחל ישנן שתי אפשרויות הליכה מסלול הטיול, כשאחת מהן גם כוללת ביקור בבריכת המשושים, בעלת שש הדפנות. באזור הבריכה נמצא גם נחל הזוויתן התחתון, המציע גם הוא בילוי רטוב ואיכותי בחיק הטבע.

 

 

נחל עמוד

 

הנחל הזורם לכל אורך השנה, מהווה פנינה של ממש בקרב הנחלים בצפון. הנחל מתחיל את דרכו באזור דלתון, שבהרי הגליל. תחילתו של המסלול בקרבת טחנת קמח ישנה, הסמוכה למעין עין יקים. השביל הנע בכיוון מזרח, יפגיש אותנו עם בוסתנים מיוחדים, טרסות חקלאיות ובריכות שכשוך מקסימות, בהן בריכת שכווי, המומלצת לשחייה ולמרגוע. מסלול הנחל שופע בצמחייה גלילית שופעת ובחורש ים-תיכוני. את שמו קיבל הנחל מהסלע הענקי בצורת עמוד, המתנשא גבוה מעל האדמה ונמצא באפיקו של הנחל. הביקור בנחל מומלץ לאורך כל השנה, בזכות היותו מוצל ונעים להליכה. הצמחייה הרבה באזור והמים הזורמים מושכים מגוון בעלי חיים, ביניהם תוכלו למצוא: דורבנים, שפני סלע, חזירי בר, חוגלות, שועלים, תנים ועוד.

 

נחל כזיב

 

נחל כזיב מתחיל את דרכו באזור הר מירון וממשיך בדרך הנמתחת על פני כעשרים קילומטרים, עד לשפכו בחוף אכזיב שבים התיכון. הנחל, שמתחתר בין הרי הגליל המערבי, נחשב לאחד היפים בנחלי הצפון וזאת אודות לצמחייה המיוחדת והזרימה התמידית שבו (מעין טמיר ומטה), המגיעה ממעיינות האזור. המסלול מתחיל בסמוך לישוב מצפה הילה ועובר בשמורת טבע מוריקה. בשטח השמורה ניתן לראות את מבצר המונפורט ושרידי מבנים צלבנים נוספים. מסלול ההליכה בנחל הוא באורך של ארבעה וחצי קילומטרים ונמשך בממוצע כשלוש שעות. שווה לעצור לאורך המסלול במעיינות המקסימים ובנקודות התצפית המרהיבות שלאורכו.

 

אם אהבתם את ההמלצות, שתפו אותם בפייסבוק שלכם.

 

רוצים עוד המלצות לטיולים ומקומות מיוחדים לבלות בהם בחופשתכם בצפון?

היכנסו לפייסבוק שלנו ובקרו באתר אתנחתא.