שלושה אתרי טבע שאסור לפספס בעת חופשה בגליל

חופשה בגליל היא הזדמנות לאתנחתא מחיי העיר הגדולה. הטבע והשקט הרוגע מעניקים אפשרות לטעון מצברים ולחדש כוחות מהשגרה הלוחצת.
בעת טיול בגליל ואירוח באתנחתא – מתחם הצימרים למשפחות במושב הזורעים, מומלץ לא לפספס טיול אל שלושה יעדים קסומים וחינמיים, שחובה לבקר בהם.
ריכזנו עבורכם שלושה אתרי טבע ייחודים הנמצאים כולם במרחק נסיעה קצרה מהצימרים.

עין יבניאל
המושבה יבניאל, היא שכנה קרובה של מושב הזורעים, בו ממוקם מתחם הצימרים אתנחתא.
בקצה המושבה, למרגלות הרגלי הגליל שמדרונותיהם גולשים עד חופי הכנרת, נמצא מעין סודי וקסום – זהו עין יבניאל.
המעיין קרוי על ידי תושבי המקום גם ה"דלת האדומה", והוא למעשה נביעת מים הנמצאת בתוך ההר. ההגעה למקום נעשית בהליכה קצרה, בה מטפסים במעלה הגבעה המתחילה ממש מאחורי בית העלמין של יבניאל. במקום ישנה חניה מסודרת ה ניתן להשאיר רכבכם ולקח תרק את הציוד הדרוש לבילוי במעיין.
מומלץ להצטייד בערכת קפה.
בתוך המעיין שבהר דולקים בדרך כלל נרות המוסיפים לתחושת המסתוריות והרומנטיקה.
מומלץ מאוד ומתאים לכל המשפחה, קטנים וגדולים וכמובן לזוגות רומנטיים.



קרני חיטין
מה משותף ללוע הר געש עתיק ולקרב צלבנים היסטורי גורלי?
את שניהם תוכלו לפגוש בטיול אל קרני חיטין ונבי שועייב.
אתר גיאוגרפי והיסטורי חשוב וייחודי זה הוא מקום נהדר לבילוי משפחתי למיטבי לכת, או לבעלי רכבי שטח "קל" ומעלה.
שתי נקודות היסטוריות מרשימות ויפות נמצאות אחת בסמוך לשנייה, מעל ימת הכנרת. באחת בלוע הר געש כבוי התרחש קרב אדיר ומכריע בין הצלבנים לצבאו של צלאח אלדין ובשניה במצוק מרהיב התרחש ליבו של המרד בהורדוס. קשה לדמות איך במקומות בהם הנוף משכיח כמעט כל דבר אחר, נלחמו רבים אלו באלו.

איך מגיעים: אם נגיע מטבריה- ניסע לכיוון צומת גולני בכביש 77, אחרי צומת פוריה נפנה ימינה לצומת כניסה "קידמת הגליל" ונמשיך ישר על כביש עפר- סימון כחול, עד ההגעה לשלט כניסה למתחם. אם נגיע ממחלף גולני- ניסע על כביש 77, נעשה פרסה בצומת פוריה ונפנה ימינה לקדמת הגליל.
*אם עושים הקפצת רכבים הרכב השני יחכה לנו במתחם המקודש של נבי שועייב. אופן ההגעה" ניסע לצומת כפר חיטים שם נפנה שמאלה. נמשיך ישר עד הפנייה שמאלה לנבי שועייב, נפנה וניסע ישר עד שנגיע לשער כניסה למתחם.


ביתניה עילית
בביתניה עילית נערך ניסיון ההתיישבות הראשון של תנועת 'השומר הצעיר' בארץ ישראל. האתר, הוקם מעל החווה החקלאית ביתניה, ומכאן שמו. בשנת 1963, שנת היובל של התנועה, נחנך במקום אתר הנצחה ובו מבנה דמוי אוהל שבתוכו חקוקים שמותיהם של 73 הקיבוצים של ה'קיבוץ הארצי 'שהיו קיימים בעת ההיא. את אתר ההנצחה והאוהל תכנן האדריכל יחיאל ערד.
האנדרטה של ביתניה עילית הינה בצורת אוהל שהיווה את מקום מגורי המתיישבים. בתוך האוהל חקוקים שמותם של 73 קיבוצי השומר הצעיר. מחוץ לאנדרטה ישנה תצפית נהדרת על הכנרת וספסלי קק"ל בהם ניתן להעביר אחר צהריים משפחתי ולערוך פיקניק.
במצפור הוד הנמצא בצמוד, ישנה תצפית נהדרת על הכנרת ועמדת הסבר קולית.  בנוסף לכך ישנם ספסלים במצפור המאפשרים מנוחה ורגיעה מול הנוף הפסטורלי.

שני אתרי נוף ומורשת אלו נמצאים בכיכר של צומת אלומות - הכניסה היא דרך תחנת הדור אלון הסמוכה לצומת  - ומשם נסיעה קצרה בכביש פנימי תוביל למצפור הוד. במקום חניה מסודרת לרכב פרטי ולרכב הסעות. לאנדרטה של ביתניה עילית ניכנס דרך השער הסמוך למצפור והליכה קצרה תוביל אותנו לאתר.